Glen in Japan Keynote
Cover
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動画(Video)
切り出して字幕をつけつつある動画
スライド
memo
翻訳をスライドに割り付けましたnishio.icon
1: Slide Image
2: Japanese Translation from (3)
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東京で皆さんと一緒にいることは素晴らしいことです。これまで素晴らしい時間を過ごしています。直近の5日間では、ほぼ半分しか寝られていません。また、時差ボケも12時間ありますので、どうか許していただければと思います。さて、私はこの「Plurality」プロジェクトについてお話ししたいと思います。こちらのスライドには、このプロジェクトを実現させているいくつかの人々がいます。世界中からこの共通のプロジェクトを築いているコミュニティです。
また、それを象徴するシンボルがあります。多くの要素が詰まっています。Pluralityという言葉は、伝統的な中国語で見られるこれらの2つのシンボル(數位)に由来しており、台湾では「複数」と「デジタル」の意味を持ちます。Pluralityは、技術と社会哲学の結びつきを英語に翻訳しようとする試みです。 これらのシンボルはUnicode文字でもあり、Pluralityを表す絵文字が存在します。それは重なる四角形⿻です。詳細を見ると、1つは円、もう1つは四角で、それらが丸い四角形を生み出しています。Pluralityは、異なる背景を持つ人々が協力することによって、美しさ、進歩、成長を生み出すことができるというアイデアです。これらの人々が誰なのかをお伝えするつもりはありませんが、おそらく一部の方は認識されるでしょうし、今後数年で他の人々も認識されることでしょう。 次のスライドへ進みます。
started it's it's great to be here with you guys in Tokyo I've been having an amazing time so far I've probably slept
about half of the time I should have slept for the last five nights uh on my way here and I'm jetlagged 12 hours so
forgive me for that but um I wanted to tell you guys all about this plurality project and um up here on the slide are
some of the people who are making this uh happen uh from all around the world uh a community of people building this
common project um and uh the symbol for
it uh which I guess they they showed over there as well um has a lot of
things loaded into it so the word plurality uh originates from the uh fact
that these two symbols that you can barely see in traditional Mandarin I don't know if they also have those in
kanji um but these mean in in in Taiwan both plural and digital and plurality is
the attempt to render into English this uh sort of joining of technology and uh
social philosophy um and the symbols are also a Unicode character so you can now have a
an emoji that represents plurality uh which is these overlapping squares um in
this detailed you know one is Circ circles the other is squares and they give birth to this rounded square and
plurality is really all about that plurality is about cooperation across difference and how by bringing people
together across differences we can create uh Beauty and progress and
growth um anyway I won't tell you who all these people are you probably recognize some of them uh others
hopefully you'll come to recognize in coming years
um okay next slide um so uh
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Pluralityは、ほとんどの国で現在、技術と民主主義が衝突のコースにあるという事実に対処しています。技術が過激化を生み出し、情報の孤立を作り出すことで、民主政府を脅かしているという話はあちこちで聞かれます。 私たちは、分割、極端化、誤情報の拡散が進行中であり、同時に、テックワールドの多くの人々が民主主義もまたテクノロジーと対立していると感じていることを認識することが重要だと考えています。彼らは、政府が特定のテクノロジーの開発を規制し、制約し、禁止することに焦点を当て、民主的国家の政府がかつて膨大なリソースをテクノロジーの開発に投資していたのに対し、テクノロジーの開発をますます民間セクターに任せるようになっており、民主国家がテクノロジーの開発に投資している国民所得の割合は大幅に減少していることを指摘しています。これは、しばしば巨大な都市を建設し、自動運転車を収容するためのもので、未来を積極的に考えているのは独裁国家と対照的です。 plurality addresses the fact that technology and democracy are kind of on a collision course right now in most of
the world so you read all over the place about how technology is undermining uh
democratic governments by uh creating extremism creating silos and uh and
divisions and um polarization and spreading
misinformation and at the same time I think it's important we also acknowledge that many people in the tech World feel
that democracy is also at war with technology they feel that um and with some justice governments uh around the uh Democratic World Focus overwhelmingly on restricting uh regulating prohibiting
uh the development of certain Technologies and that the government uh of governments of democratic countries
which used to invest huge amounts of resources in developing technologies have increasingly left the development
of Technologies to the private sector the the percentage of national income that Democratic countries are putting in
to uh technology development has gone way down and uh this contrast with authoritarian regimes which are often building giant cities to accommodate drug lless cars uh and and really thinking about the future in this
proactive way next slide
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私が大学に通っていた頃、生徒会長に立候補した男がいた。
彼は楽しく盛り上げ、アルコールを流し続け、面倒な仕事は別のやつにやらせるって言ったんだ
だからこれは分断なんだ......みんなで楽しくやって、機械がそれを管理するみたいな......
だけど僕らは別のイデオロギーがあると思うんだ......別のビジョンが......民主主義に沿ったもので、それは
しかし、私たちは、別のイデオロギー、別のビジョンがあると考えています。
民主主義と調和するものです。
ここで配信が途切れているnishio.icon
that actually underlies more more of the Technologies we have things like the internet and personal computers
インターネットやパソコンのようなテクノロジーの根底にあるものだ。
ポップカルチャーのビジョン、例えばスタートレックのようなもの、哲学のようなものも含まれており、私たちはこれらのことを考えるときにこれらのことを考えています。
articulated
= put in words
テクノロジーの未来を考えるとき、私たちはこうしたもの(SF)を思い浮かべます。
そして、これらのビジョンに向かって建設を進めてきた
これらは非常に反民主主義的であり、過度な資本主義的または過度に中央集権的である
民主主義は多様性、ネットワーク、参加に関するものであるため、民主主義とテクノロジーの間での対立につながっています。
人名は固有名詞なので音声認識が怪しいnishio.icon
and our vision is that the reason this is happening is
re fundamentally anti-democratic in
character and um these two visions uh are kind of both visions of technology
and political Visions one of these uh we call corporate libertarianism um and this is associated
with people like Mark andreon Peter the B Serena Boston it's a vision that is
about sort of the individual um it's a vision that's about technology as a way to get around and
break down social organization um replacing trust with
with algorithms um and you know its favorite Technologies are like the crypto Suite
of Technologies privacy oriented things Etc another vision is what we call
synthetic technocracy um these terms by the way are derived from the game civilization 6
which I don't know if any of you have played it's the bestselling strategy game of all time and in it there are future governments and these are the
three future governments and they were derived from this discussion so another ideology is is associated with people
like Sam Alton Reed Hoffman the AI World Universal basic income this whole thing it's like we're going to make some giant
machine it will do everything for you and then you can all you know just party you know that's kind of the vision of it
uh when I was in uh college there was a guy who ran for uh the president of the
student council the you know student government and he said uh let the good
times Ro keep the good times rolling and the good stuff like alcohol flowing
while all the hard work is done by this guy whose name was smolen um and so the
this is division it's like we all have fun and the machine manages it you know
um but we think that there's another ideology another Vision uh that is
aligned with democracy um and that
actually pop cultural Visions like Star Trek articulated as well as a philosophy
and so we think of these things when we think the future of technology and people have been building towards those as a result and because these are very
anti-democratic they're either hyper capitalist or hyper centralized whereas democracy is about diversity and and
networks and participation we therefore have gotten into this conflict between democracy and Technology
next slide
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しかし、それとは異なる場所があります。それはここからあまり遠くない島があり、民主主義とテクノロジーが手を組み、市民技術運動が民間セクターや国家だけでなく、テクノロジーの発展を前進させた場所です。
それを使って、最も技術集約的な経済成長を達成し、実際に時間と所得の資本割合を減少させた世界で最も優れたパフォーマンスを発揮しています。
COVID19への対応で世界最高の実績を上げ、最も技術集約的な経済成長を遂げるために、彼らはそれを利用した。
その結果、長期にわたって不平等が縮小し、所得に占める資本の割合が減少した。
民間セクターは政府をハッキングし、政府のサービスの品質を持続的に向上させ、
政府の許可を求めずにだ
政府はこれらのことを追求し、取り入れています。
汚染対策と情報風景の汚染に対する世界一のパフォーマンスを発揮している場所で、大規模な敵が市民や普通の人々の関与を通じて情報風景を汚染しています。
but there's a place where that's not what's happening there's an island not so far
from here um where uh democracy and
Technology have worked hand inand where um Civic technology movement has pushed
forward technology development rather than just the private sector or the state where
they've used it to have the world's best performance in addressing Co to have the most technology intensive economic growth and in a way that's actually reduced inequality over time and reduced Capital share of income um a
place where uh the the Civil SE sector has hacked the government and
continually upgraded the quality of government services without asking permission from the government to do it
and the government follows and incorporates these things um
we're they're having the best in the world
performance on addressing pollution and the uh and the pollution of the information landscape by a large
adversary using the involvement of the public and uh uh Ordinary People
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これは、私の共同研究者であるオードリー・タンという人物をはじめとする多くの人々によって実現されました。彼女は世界で初めてのトランスジェンダーの大臣であり、2014年に彼らの国立議会が占拠された際、彼らがどれだけのトラウマを経験したかを考えてみてください。アメリカの1月6日の出来事を想像してみてください。彼らは国立議会に3時間侵入し、国のためにどれだけのトラウマだったかを考えてみてください。 これらの人々は24倍以上、100倍以上、3週間以上も国立議会を占拠し、台湾にとってはどれほどのトラウマだったでしょうか。
しかし、彼らはこれらのツールを使って合意を築く方法を見つけ、プログラムを明確にし、対立する党に採択させ、その後、対立する党はこの運動の人々を政府のメンターとして招聘し、その後、彼女は国のデジタル大臣となりました。
これは、私たちがこれらの種類のツールを使用してトラウマの瞬間から社会的変化と社会的合意を構築できる例です。明らかに、彼女は地道にこの仕事に取り組んでおり、それを明確にしようとしています。
このトラウマは"An event that causes great distress."の意味かな
2014年に立法院を占拠した(ひまわり学生運動)
これこそが このようなツールを使えば、トラウマの瞬間から社会的コンセンサスを築くことができる。彼女は現場で懸命にこれらのことに取り組んできた。
this was made uh possible by among others uh a collaborator of mine Audrey Tang uh the first
transgender minister in the world um who in the wake of the occupation of their
National legislature in 2014 think about that January 6 in the United States they
came in to the National legislature for 3 hours think of what a trauma that was
for the country these people were 24 times as long uh more than that uh uh more than
100 times as long three weeks they occupy the national legislature how Trump atic that was for Taiwan and yet
using these tools they found a way to build consensus to get a
program articulated and adopted by the oppos opposite party and then the opposite party
brought in the people from this movement as mentors reverse mentors to the government and then they were voted out
and she became the digital minister of the country so that is the sort of
social change social consensus that we can build from moments of trauma if we use these types of tools now obviously
she's been working very hard on the ground doing these things and she's also tried to articulate them
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彼女は散文よりも詩を書くことが多い。これが彼女の仕事内容だ。
she articulates more in poetry than in Pros so uh this is her job description she said that she wrote for herself
when we see the internet of things let's make it an internet of beings when we see
virtual reality let's make it a shared reality when we see machine learning
let's make it Collaborative Learning when we see user experience let's make it about The Human
Experience and whenever we hear that the singularity is near let us remember the
plurality is here
next slide
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もちろん、行動は素晴らしいし、詩も素晴らしいですが、人々には文章も必要です。
手に取って読むことができる具体的なもの、それを使って何かをする、構築する、拡張することができるものが必要です。
そのため、私たちは世界中の数百人の人々と一緒にこの本を執筆しています。
そして、6月には繁体字中国語版と簡体字中国語版が印刷され、英語版も同様に発売されます。そして、あなたの協力を得て、日本語版もその後間もなく発売されることを期待しています。
but of course action is amazing poetry is amazing but people also need Prose they
need things to put their hands on and grab so that they can do and build and
extend and so that's why we're writing this book together along with hundreds of people around the world um plurality
the future of collaborative uh technology and democracy it will be digitally finalized in March and thanks
to the incredible work of our friend Akinori here and many others in the community will be available it's already
available many of the most of the chapters uh to people around the world and then it will come out in print in uh
traditional Mandarin uh and simplified Mandarin in June and in English in June
and hopefully with your help in Japanese not uh far thereafter
next slide
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so what is plurality um the definition is technology to facilitate
collaboration across social difference so this is very much inspired
by this idea from Star Trek so uh in Star Trek uh the Vulcans uh who Audrey
very much identifies with have a philosophy that they call infinite diversity and infinite comp ation this
is the idea that all truth beauty and progress come from the union of things
that are different so this is symbolized here by a triangle uniting with a circle and
giving birth to a a diamond of light um and uh this to be a little bit more uh
pedantic about it
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このアイデアは、3人の偉大な思想家から来ていると考えることができます。まず、20世紀の偉大な哲学者の一人であるハンナ・アーレントが、彼女の著書「人間の条件」で、世界は多様で交差する社会的なグループから成り立っており、個人や社会全体ではないというアイデアを表現するために「Plurality」という言葉を使用しました。つまり、私たちは、孤立した個人ではなく、ネットワークやハイパーグラフ(技術的な言葉を使うなら)といった観点で物事を考えるべきだということです。 次に、私は昨日発表された論文がジャーナル・オブ・デモクラシーに掲載されているダニエル・アレンという人物に触れました。彼女は、アーレントのアイデアから出発して、社会的多様性を通じた協力が社会を前進させるエンジンであり、多様性がそのエンジンの燃料であるという政治哲学の基本的なアイデアを提案しました。 具体的に何を意味するかというと、これには熱力学とエネルギーがどのように機能するかという点で直接的で密接な類似性があるのです。
例えば、油やウランなどの物質が強力である理由は、
それらが低エントロピーの状態にあるからです。それらがエネルギーを持っているからではありません。 すべてが非常に高温なら、多くのエネルギーがあるかもしれませんが、それは強力ではありません。
実際には、物事を分離しており、何かがここで熱いところにあり、別の場所で冷たいところにある場合、強力な作業ができるのです。
何かが反応したいけれども、それを反応させず、反応を制御するのです。
そして、それが危険な場合もあります。
ウランは分裂し、爆発する可能性がありますし、油は爆発して燃えることもあります。
しかし、それはまた、強力な作業に燃料を供給することもできます。
多様性、社会的多様性も同じです。それが紛争を引き起こすことも、戦争や極端な対立を生むこともあるかもしれませんが、新しいものを生み出し、イノベーションや進歩、成長をもたらすこともできるのです。
それがダニエル・アレンが提唱した重要なアイデアであり、私たちは、多様性を活かすために政治を組織する方法を考えるべきだということです。
最後に、オードリーが2016年に述べたことは、デジタルテクノロジーの中心的な役割は、我々がこれをより良く活用し、未来のエンジンを構築し、より効率的で安全な多様性の活用エンジンを構築することであるべきだということです。
um you can think of this idea
as coming from three great thinkers um so Hana arent one of the
great uh uh philosophers of the 20th century used the word plurality in her
book The Human Condition to represent this idea that the world is made up of diverse and intersecting social groups
not of individuals and society as a whole that is fundamentally we should
think of things in terms of networks or hyper RS would be the the technical way
to put it rather than in terms of you know isolated individuals and then the society as a whole second Danielle Allen
uh who I have a paper with that just came out yesterday uh encourage you to take a look at it it's in the Journal of
democracy um and it uh it she in her uh
paper on towards connected Society built on this idea from arent to propose sort of a fundamental idea of political
philosophy which is that the engine driving societies forward is
collaboration across social diversity and that diversity is the fuel for that engine so what do I mean by this there
there's actually a very direct and tight analogy here to thermodynamics and how
energy actually works so if you think about what is it that is powerful about oil or about uranium or any of these
things it's that they're in a low entropy state it's not that they have energy if
everything was just very hot it would have a lot of energy that's not powerful what what
actually does work is when you have things separated when something's hot here and cold here when you have
something that wants to react but you stop it from reacting and then you control the reaction and of course whenever that's the case it's dangerous
right uranium can fision bomb oil can explode and burn but it can also fuel
power powerful work right and diversity social
diversity is the same thing that's the key idea behind this social diversity yes it can cause conflict it can cause
War it can cause polarization but it can also produce new things it can produce
Innovation and progress and growth and that is the key idea that Daniel Allen
proposed is that we should think about organizing politics of around how do we
harness yes avoid the explosion but more importantly harness for Progress social
diversity and finally what Audrey said in 2016 is that the central role of
digital technology should be precisely to facilitate allowing us to do that
better to harness to to build the engines of the future the more efficient
engines the more safe engines of harnessing diversity for for Progress
okay next slide
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それでは、それをどのように実現するのか、基本的なアイデアは民主主義が機能する方法とオペレーティングシステムが機能する方法との間に強力な類似性があるという点を利用するということです。自由民主主義の背後にある基本的なアイデアは、人々が持つ基本的な権利があるということで、これが民主主義が存在するための条件です。個々の人々がいないと、個々の人々がいないという概念がない場合、投票権がどのように成立するかはわかりません。投票は基本的に人数を数えることですから、人々が個別の存在でないと投票はできないのです。したがって、人格と人の尊重の概念が必要です。そうでなければ、民主主義は存在できません。人々がグループや政党、団体を形成し、共同で行動することができないと、民主主義は成り立たないのです。民主主義はこの基本的な権利に基づいており、同様に、コンピュータのすべてのアプリケーションは、共通のコードと前提条件を持つオペレーティングシステムに依存しています。そして、それらのアプリケーションはそれらの要素を利用して構築され、それらから派生しています。
インターネットが共有のプロトコルのセットとして想定された方法を考えてみると、
それが基本的にオペレーティングシステムと権利のアイデアの完璧な融合であることがわかります。これは、デジタル世界での私たちのすべての社会的相互作用が依存できる基盤としての、これらのアフォーダンスの基盤です。
しかし、これまでのところ、それはコミュニケーションプロトコルやパケットスイッチング、おそらくハイパーテキストなどに限られており、
インターネットの創設者たちのビジョンでは、これがさらに進化し、民主主義と多様性を促進する様々な要素、アイデンティティの技術、プライバシー、団結、財産と契約、資産の共有、オンライン世界での商取引、支払いなど、すべてを包括するものになるべきだと考えていました。
the founders
of the internet like jcr Li later was that this would extend much further that this would come to Encompass the full
sets of things that empower democracy and collaboration across diversity identity Technologies of
privacy and Association of property and contract and asset sharing on in the
online world and of Commerce and payments and so forth and so we believe
したがって、デジタル時代における異なる要素間の協力を可能にする基盤は、インターネットプロトコルのより野心的なビジョンを持つことです。共有可能で相互運用性のあるオープンなプロトコルを構築し、それによってより豊かなプロパティのセットを可能にします。現在のインターネットの基盤に組み込まれているものよりも。
so how do we do that well we
there's there's this powerful analogy between the way that democracies work and the way that operating systems work
that we want to draw on so the basic fundamental idea behind liberal democracy is that there are these
fundamental rights that people have that allow for a democracy to exist if we
can't if you can't know that there are individual people then how can you have voting
right if there's no notion of separate people you can't vote because voting is counting up people right so you need to
have a notion of personhood and the the sanctity of the person or there's no way
that democracy can exist you can't without um people being
able to form groups and political parties and associations people can't act together to achieve things you can't
have democracy without that right so democracy is grounded on these fundamental rights and in the same way
all applications of computers rely on an operating system that's a common
underlying base of code and assumptions that you have to build those
applications on and they draw on those things and if you think about the way that the internet was imagined as the
shared set of protocols that we have fundamentally that's a perfect Fusion of
the operating system and the idea of Rights it's this underlying set of affordances that all of our social
interactions in the digital world can rely upon but so far that's only for
like communication protocols and packet switching and maybe hypertext and things like this and the vision of the founders
of the internet like jcr Li later was that this would extend much further that this would come to Encompass the full
sets of things that empower democracy and collaboration across diversity identity Technologies of
privacy and Association of property and contract and asset sharing on in the
online world and of Commerce and payments and so forth and so we believe
that the foundation of allowing cooperation AC cross difference in the digital age is to have this much more
ambitious vision of what internet Protocols are to build open protocols that are shared and inter operable that
Empower this richer set of uh of properties than we've currently built
into the internet Bas layer and then on top of that
next slide
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異なる要素間での協力には、協力が深まるほど到達できる人々が少なくなるというトレードオフが内在しています。
つまり、最も似ている人々と最も深いつながりを持つか、少なくとも一握りの人々と深いつながりを持つ場合、最も多くの人々に到達するものは最も基本的な協力形態であるということです。
現在、親密さと資本主義の間にスペクトルが存在しており、資本主義はほぼ全世界のほとんどの人々をつなげていますが、非常に浅い関係、つまりお金や非常に商業的な関係のようなものです。一方、親密さは非常に深いものであり、通常、親密な関係に参加しているのはわずかな人々です。
参加する人々の数と、彼らが共有する情報の豊かさを考えることができます。
資本主義では、金額のようなものです。
投票は意見のベクトルのようなもので、異なるものについて持っている意見を示すものです。組織には異なるものがあり、構造化された言語、法律など、自然言語の会話があります。そして、映画を見るような場合の単感覚の没入感があります。多感覚の没入感があります。
そして、自分自身に対する内部の感覚、すなわち深部感覚があります。深部感覚は、目を閉じて腕を伸ばすと、感覚器がそれを伝えないにもかかわらず、腕が外側に出ていることを知っているという考えです。視覚、嗅覚、味覚ではなく、自分自身の内部の感覚です。 親密な関係では、これを誰かと共有し始めるものです。
プラリティは、これらの要素間のトレードオフを後退させ、より深く、より広く共有できるようにすることに関するものであり、
このトレードオフを削減します。たとえば、私たちが多くの人々と持つことができるようにすること、そして社会的関係を考慮に入れるマーケットを持つこと、また、脳コンピュータインターフェースなどのテクノロジーを使用してお互いに思考を共有できるようにすることを可能にします。社会的テクノロジーから脳コンピュータインターフェース、AIなど、これらすべてのテクノロジーは、この深さと広がりのトレードオフを後退させるという目標に沿った異なるポイントとして考えることができます。
on top of that we can build this broad range of applications of cooperation across difference
we can build this broad range of applications of cooperation across difference so what do I mean by applications
so there's a tradeoff inherent in cooperation across difference because the deeper you
cooperate with someone the fewer people that that can reach right
you have the richest deepest connections with people who are most similar to you or at least a small number of people
and on the other hand the things that reach the most people are the thinnest the most basic forms of cooperation
and so one way we can see that is at present there's this spectrum between like intimacy on the one hand and capitalism on the other hand capitalism connects every almost everyone on the planet and yet it's very thin it's like money and
these very commercial relationships and then intimacy is this very very deep thing but usually it's just a couple of
people who are participating in an intimate relationship right and
you can in fact quantify this you can think
about the number of people who are participating versus the richness of the information they share so when in in
capitalism it's like this dollar amount right or Yen amount right so it's a it's a scaler um
voting is more like a vector of opinions you have on different things and in different organizations um
then there's structured language like laws and and things like this natural language in conversation
and then
there's unisensory immersion like you would have if you see like a film
there's multisensory immersion like if you're at a party
and then there's you know propri exception your internal
feeling of yourself so propri exception is the idea like if you close your eyes and stick out your arm you know that
your arm is out even though none of your senses tell you that it's not sight smell taste but it's the internal sense
of yourself and in an intimate relationship it's that thing that you begin to start to share with someone
right and what plurality is all about is pushing back the trade-off between these things allowing us to share more deeply
more broadly
reducing that tradeoff and so for example it's about making us able to have this type of conversation a that I hope we'll all have but with many more people or it's allowing us to have markets that take into account our social relationships or it's allowing us to go from our intimate relationships to ones where we can actually telepathically share with each other using things like brain computer interface so all those types of Technologies from the social Technologies to you know brain computer interface AI all these things can be thought of as different points along this spectrum in this goal of pushing out the trade-off between depth and
breadth of collaboration
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私たちは、これらのさまざまな領域を変革できると考えています。これは、民主主義について話していますが、公共セクターだけでなく、人生のあらゆる部分に関するものです。職場において、リモートワークが私たちをチームに強力に結びつける方法、企業を階層的にしないで人々がネットワークを形成し、異なる方法で協力できるようにする方法、これについてです。メディアを再構想すること、異なる人々と共感するための強力な方法を持つこと、人々を分断するのではなく結びつけるためのメディアの資金提供方法、環境に関すること、健康に関すること、エネルギーシステムに関すること、教育と学習に関すること、これらすべての領域で、これらのテクノロジーが変革に役立つと考えています。
um and we think that this range of
things can transform so many domains of human life this is you know we talk
about democracy but this is about every part of life not just the
public sector this is about the workplace how we have remote work that
is really connects us uh powerfully to our teams how we organize companies in
ways that don't have to be hierarchical but can instead allow people to form networks and collaborate differently
this is about reimagining the media um by having more powerful ways to
empathize with people across Difference by having um ways of uh funding the
media that support bridging people rather than dividing them this is about the environment this is about health
this is about um the energy systems this is about education and learning all of
these domains we believe that these Technologies can can help transform
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それを実現するためには、元のインターネットを構築するために使用された教訓を活用する必要があります。私たちは、私たちの技術の進歩のエンジンとして私企業部門を考えることに慣れていますが、インターネットは政府の支援、市民と学術部門の関与、および主要なスケーリング役割での私企業部門の統合によって構築されました。ただし、プライベートセクターだけが全体のアジェンダを駆動しているわけではありません。
台湾でのAudreyの取り組みのように、デジタル省が国をまたいでデジタルな公共インフラストラクチャに協力するなど、政府のサポートと連携が可能です。
um and to do that we need to draw
on the lessons that were used to build the original internet we're used to thinking of the private sector as the
engine of technological progress but the internet was built by the support of governments by the engagement of the the
civil and academic sector and with the integration in key scaling roles of the
private sector but not just the private sector driving the whole agenda and um
that is uh possible today with work like what Audrey's been doing in Taiwan with
digital Ministries collaborating across countries on digital public
infrastructure um and to mik Tillman who is one of the top advisers to uh vice
president presid Biden um when he was vice president is uh writing the chapter
that we're doing about all these policy issues and at the same time it's just announced he's leading one of the largest philanthropic efforts in the
world around decentralization project Liberty uh by Frank mcord in the United States so
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そして、すべてのセクターからの人々が参加し、貢献する必要があります。私たちと一緒に台湾に来週、アカデミー賞受賞のドキュメンタリー映画監督が、オードリー・タンの生涯についての映画を制作し、この物語を世界中の人々に伝え、彼らに届ける予定です。世界中の立法者が意思決定をし、問題を解決するために二項式投票を導入しているところもあります。また、このようなアイデアを使用して憲法を起草しているテクノロジー企業や、この問題に取り組む学者もいます。 um and we need people from all sectors to participate and contribute we
have a Oscar winning documentary filmmaker coming to taipe with us next week to make a movie about Audrey Tong's
life and to tell this story to bring it home to people all around the world there are legislator around the world
implementing quadratic voting to make decisions and resolve their issues um
yeah um great and uh there are um there
are technology uh companies like anthropic writing their constitutions using ideas
like this there are academics organizing around this like plurality Institute
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そしてこの本自体が参加型の方法で執筆されており、多くの方々に参加していただきたいと思います。
これはオープンな公共の本で、著作権はありません。
すべてはGitHub上にあり、誰でもプルリクエストを作成し、コミュニティの一部となることができます。
すべての貢献は、クレジットされます。
お金ではなく、コミュニティ通貨でクレジットされ、プロジェクトを統治し、制御することができます。
and uh the book itself is
being written in a participatory way and I hope many of you will join in Us in in doing this uh it's an open public book
it's no copyrights everything is on get anyone can make a PR and become part of
the community and all contributions will be credited uh formally like in a dow
but not with money instead with Community currency that allows you to govern and and control the project
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https://scrapbox.io/files/65a4a3ba52e3bb0025e15729.jpg
using something that we call the plural management protocol and again I'm running low in time so I'll skip over
this a little bit
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https://scrapbox.io/files/65a4a3bd367e350023c2709c.jpg
um but I hope many of you will join in that will'll contribute to the base text
we'll contribute to the translation and Japanese that nishio is leading
私はベースとなるテキストや翻訳に多くの人が参加してくれることを期待している。
日本語への翻訳は西尾nishio.iconがリードしている。
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https://scrapbox.io/files/65a4a3c0d1f89900246b0a03.jpg
これは本の中から様々なメカニズムを使用していますので、本のアイデアを示す方法として本を構築しています。本の多くのアイデアは、本の構築方法を通じて説明されます。
this uses all kinds of the mechanisms from the book so we're building the book in a way that illustrates the book's ideas many of the book's ideas are going to be Illustrated through the way the book is built
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https://scrapbox.io/files/65a4a3c54a1a7c00249364ac.jpg
そして、皆さんが参加してくれることを願っています。ウェブサイトへのリンクは、そのQRコードを通じて入手できます。ありがとうございます。
and so I hope you'll join us
you can get a link to the website uh through that QR code
thank you so much